[Latest News][6]

aaa
aab
Adi Putra
Aidil Zafuan
alam
Anime
Anzalna Nasir
Article
berita
Betul Ke Bohong
Bola
canggih
cantik
Cartoon
Cerita Ghairah
CINTA
Cool
Download
Drama
Dunia Accident
Dunia aneh
Dunia Automobil
Dunia Fotografi
Dunia Gosip
Dunia Haiwan
Dunia Hot
Dunia Jenayah
Dunia Kesihatan
Dunia Loving
Dunia Pelik
Dunia Sukan
E-BOOK
Easy to Buy (Online Shop)
Emma Maembong
Event
Fail
gadget
game
GOOGLE ANALYTIC
Hafiz
Hairul Azreen
Hanez Suraya
Hanis Zalikha
hantu
Ingatlah
Insaflah
Internet
INTERNET BISNES
Jawatan Kosong
Kerja Kosong
Khai
Kita
kosmo
Lawak
Lawak Gambar
Lawak Pendek
Lawak Video
lirik english
lirik melayu
Lucu
macam-macam
Magazine
Makanan
Mamat
Manusia(setan)
Memasang Related Post
Menarik
Metro Arena
MH370
Mohd Mentor
motivasi
Nabila Huda
NUFFNANG
nyummy
PAID TO CLICK
Petua
Rahim R2
RAHSIA KAD PREPAID
Remy Ishak
Rosma AF
Sharifah Sakinah
Syazwan Zulkifly
Teka-Teki
Teka-Teki Gambar
teknologi
tips
tradisi
TUTORIAL
unik
video
weird
Zarema Zainal
Zizan Razak

"THE POWER OF SEDEKAH" KISAH BENAR-BENAR TERJADI DI DEPAN MATA

 Dipetik dari fB Hanizan Ponasir
Ini kisah betul2 berlaku semalam..betul2 berlaku di hadapan mata saya. selepas selesai urusan bisnes saya, saya bergegas menuju ke masjid Sultan Abu Bakar. Masjid yang pasti saya kunjungi setiap kali ke Johor bahru
selepas solat asar, saya masuk terus ke dalam kereta. Ketika sedang berbual2 dgn shbt saya @soulfiqri, cermin kereta saya diketuk oleh seorang hamba Allah berbangsa Cina.
Nyonya ni meminta ihsan saya utk mendermakan sedikit wang kepadanya, sbbnya kalau x dpt carik duit yang secukupnya, dia akan dihalau dari bilik yang disewanya skrg. memula saya rasa, nyonya nih sama spt peminta2 sedekah yang lain
tapi sangkaan meleset, nyonya nih betul2 perlukan duit utk membayar sewa biliknya. Seharian keluar, dari pagi smp ke lewat petang, dgn tak makannya lagi, dengan penat lesunya lagi, Allah, sayu benar hati saya
terus saya hulurkan sedikit wang sbg derma ikhlas utk nyonya nih. nyonya nih pon ckp, dia dah pergi ke bnyk tokong, tapi diusir, dihalau dan diherdik oleh penjaga tokong yang lain. dats y dia ke Masjid Sultan Abu Bakar
Sumpah, mengalir air mata saya dan sahabat saya. Seorang bangsa cina, kurus kering, ditinggalkan suami dan anaknya, kini hidup sebatang kara.


Saya terbayangkan, jika Ibu saya di tempat nyonya nih. mmg x smp hati. bukan duit yang menjadi ukuran, tetapi kasih sayang. nmpk di raut wajahnya, yang dia sgt sunyi. Sempat saya offer nyonya nih utk naik kreta saya utk hantar pulang ke rumah
Selesai urusan saya dgn nyonya ni, tiba2 saya dpt whatsapp dari seorang hamba allah yang pinjam duit saya yang mengatakan dia da bankin baki hutang. nak kata siket x siket, tapi cecah 5angka jugak jumlahnya.
Allah..mudahkan ? di saat saya tgh perlukan sedikit wang utk belanja2 dapur dan utilities, Allah hadiahkan sesuatu yang indah, yang lebih dari setimpal.
pulang ke kuala lumpur dgn hati yang puas
perkongsian ni bukan laa nak menunjuk saya nih baik ke apa, tapi nawaitu saya supaya lebih ramai yang bukak mata dgn konsep 'THE POWER OF SEDEKAH". INSYAALLAAH.

Aizul Marcello
Insan Biasa
__________________________________________________________
Jangan lupe tekan iklan2 yg ada dalam blog ini..
Cukup lah hanya sekali..Terima kasih..
Please Click the advertisment.Once is enough.Thank You
AIK?..BACA JE, KOMEN LA SIKIT :)
__________________________________________________________

About Author Buddy-On9

Apa Kejadahnya Semua Ini!!! Berita-berita terkini, panas di pasaran.

Start typing and press Enter to search