[Latest News][6]

aaa
aab
Adi Putra
Aidil Zafuan
alam
Anime
Anzalna Nasir
Article
berita
Betul Ke Bohong
Bola
canggih
cantik
Cartoon
Cerita Ghairah
CINTA
Cool
Download
Drama
Dunia Accident
Dunia aneh
Dunia Automobil
Dunia Fotografi
Dunia Gosip
Dunia Haiwan
Dunia Hot
Dunia Jenayah
Dunia Kesihatan
Dunia Loving
Dunia Pelik
Dunia Sukan
E-BOOK
Easy to Buy (Online Shop)
Emma Maembong
Event
Fail
gadget
game
GOOGLE ANALYTIC
Hafiz
Hairul Azreen
Hanez Suraya
Hanis Zalikha
hantu
Ingatlah
Insaflah
Internet
INTERNET BISNES
Jawatan Kosong
Kerja Kosong
Khai
Kita
kosmo
Lawak
Lawak Gambar
Lawak Pendek
Lawak Video
lirik english
lirik melayu
Lucu
macam-macam
Magazine
Makanan
Mamat
Manusia(setan)
Memasang Related Post
Menarik
Metro Arena
MH370
Mohd Mentor
motivasi
Nabila Huda
NUFFNANG
nyummy
PAID TO CLICK
Petua
Rahim R2
RAHSIA KAD PREPAID
Remy Ishak
Rosma AF
Sharifah Sakinah
Syazwan Zulkifly
Teka-Teki
Teka-Teki Gambar
teknologi
tips
tradisi
TUTORIAL
unik
video
weird
Zarema Zainal
Zizan Razak

VIDEO: Kanak-Kanak Ini Amat Bertuah Dapat Kejutan Dari "Homeless" Yang Sebenarnya Adalah C. Ronaldo

 VIDEO: Kanak-Kanak Ini Amat Bertuah Dapat Kejutan Dari "Homeless" Yang Sebenarnya Adalah C. Ronaldo



Ramai diluar sana kita melihat gelandangan atau "homeless" iaitu mereka yang tidak mempunyai rumah dan tinggal di kaki-kaki lima bagunan ataupun bagunan lama yang ditinggalkan.

Mereka ini ada yang 'kais pagi makan pagi' dan ada juga mereka ini yang bekerja tetapi mungkin kerana faktor harga rumah yang agak tinggi di bandaraya Kuala Lumpur ini memaksa mereka untuk hidup sebegitu.

Tetapi bagaimanapun pandangan kita masyarakat kepada mereka ini? adakah kita akan melayan mereka seperti orang lain?ada yang menghina mereka dan ada yang menghormati mereka.

Tetapi lain kisahnya pula yang berlaku di Madrid, ibu negara Sepanyol ini, di mana seorang "homeless" telah membuat satu kejutan besar kepada seorang budak yang bermain bola bersamanya.

Dari rakaman video yang dibuat ternyata tidak ada sesiapa pun memperdulikan penggemis itu yang merupakan permain bola sepak terbaik dunia iaitu permain Real Madrid, Cristiano Ronaldo.



Ronaldo dalam satu rancangan telah manyamar sebagai seorang penggemis yang selekeh bermain bola di jalanan. Dia cuba menarik perhatian orang ramai tetapi tidak ada yang memperdulikannya.

Lebih mencuit hati, Ronaldo turut menegur seorang gadis dan meminta nombor telefonnya, namun gadis itu enggan memberikan nombor telefonnya.

Beliau yang mengenakan pakaian selekeh, berambut panjang, berjambang dan bermisai telah di layani oleh seorang kanak-kanak 'bertuah' di mana kanak-kanak berkenaan menyetai "homeless'' itu bermain bola bersama.


Selepas selesai bermain boleh, Ronaldo bertanya nama kanak-kanak berkenaan dan telah menandatangani bola tersebut sambil membuka rambut dan jambang palsu yang dipakainya sebelum menyerahkan bola tersebut kepada kanak-kanak tersebut.

Kanak-kanak tersebut dan orang ramai sekeliling ternyata terkejut selepas melihat kelibat "homeless" tersebut adalah Cristiano Ronaldo dan mereka mula mengerumuni beliau.

Kan, sebelum tu tak ada orang nak layankan. Bila dah tahu sapa dia berpusu-pusu orang kerumun nak ambil gambar. - Siakapkeli.my

__________________________________________________________
Jangan lupe tekan iklan2 yg ada dalam blog ini..
Cukup lah hanya sekali..Terima kasih..
Please Click the advertisment.Once is enough.Thank You
AIK?..BACA JE, KOMEN LA SIKIT :)
__________________________________________________________

About Author Buddy-On9

Apa Kejadahnya Semua Ini!!! Berita-berita terkini, panas di pasaran.

Start typing and press Enter to search