░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░ ░░░░█▀█░█░░░█▀▀░█▀█░█▀▀░█▀▀░░░░█░░░█░█░▄▀░█▀▀░░░░▀█▀░█░█░█░▄▀▀░░░░░ ░░░░█▀▀░█░░░█▀░░█▀█░▀▀█░█▀░░░░░█░░░█░█▀░░░█▀░░░░░░█░░█▀█░█░░▀▄░░░░░ ░░░░█░░░█▄▄░█▄▄░█░█░▄▄█░█▄▄░░░░█▄▄░█░█░▀▄░█▄▄░░░░░█░░█░█░█░▄▄▀░░░░░ ░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░

8/14/15

MISTERI !! Hotel ‘Hantu’ di Sicily, Tidak Mempunyai Pengunjung Selama 61 Tahun..


Liputan6.com, Sicily – Hotel lima tingkat ini mempunyai 300 bilik dan punya pemandangan menakjubkan. Walaupun berulang-ulang mengumumkan “grand opening” -nya. Tetapi, hingga kini, tak pernah ada tetamu singgah di hotel itu.
Itali terkenal dengan pasta yang luar biasa enak, luar bandar yang cantik, dan pantai yang indah. Tetapi Itali juga masyhur dengan projek hartanah yang terbengkalai. Salah satunya adalah Grand Hotel de Calogero di Sicily. Ia menjadi bangunan terbengkalai tertua di negera tersebut.
Menurut Republicca, tak pernah ada satu pun tamu tinggal dan menikmati pemandangan luar biasa. Kisah Hotel ini menawarkan sisi lain cerita hartanah Itali.
Hotel ‘Hantu’ di Sisilia, Tidak Pernah Ada Tamu Selama 61 Tahun (Republicca)
Time mengutip artikel dari Linkiesta, Rabu (12/8/2015), Itali mempunyai kira-kira 670 bangunan yang tidak pernah dibuka atau tidak pernah selesai dibina. Jumlah dana yang diperlukan untuk menyelesaikan harta bernilai $ 2.8 bilion.
Dalam kes Grand Hotel de Calogero di Sicily, pemilik bukan tak cuba untuk memperbaiki. Tanah yang rosak apabila pembangunan Grande Hotel Calogero pada 61 tahun lalu, telah diperbaiki. Selain itu, pengubahsuaian bilik-bilik hotel juga pernah dilakukan.

Sangat menghairankan tak satu pun yang mau menguruskan penginapan mewah ini. Padahal ia berada di lokasi yang sangat premium. Puncak bukit Monte Kronio adalah rumah bagi sebuah bangunan Basilia Kuno yang dimiliki St. Cologero, orang suci abad ke-16. Bukit ini adalah cagar alam yang mempunyai pemandangan luar biasa dan terkenal sebagai tempat peristirahatan musim bunga dan musim panas.
Menurut TheLocal.it, pekerjaan pertama bermula pada 1954. Perlu 30 tahun untuk membina hotel bertingkat lima ini. Projek penginapan ini dikerjakan oleh kerajaan Rom. Namun, tanpa alasan jelas, hotel mewah ini ada satupun pekerja dan pengurusan bekerja.
Setelah beberapa tahun terbengkalai, kerajaan Rom kembali memutuskan untuk memperbaiki. Pada 1993, hampir 10 tahun selepas grand opening pertama, penginapan mewah ini mengundang seluruh tetamu dari pelbagai negara untuk menghadiri grand opening kedua.

Ternyata, banyak kesalahan serius yang ditemui dalam hotel ini. Misalnya, perparitan bangunan lima tingkat ini tidak disambung dengan pembuangan di bandar. Grand Hotel de Calogero juga tidak mendapat izin berkaitan kebersihan.
Kesalahan ini tidak hanya membuat Hotel Calogero urung beroperasi, tetapi kerajaan Rom tidak boleh membayar kos pembaikan 800 ribu Euro kepada kontraktor La Montagnola.
Tahun berlalu, dan bangunan itu semakin menua hari demi hari di Bukit Kronio. Kini, bangunan mewah hanya menyisakan dinding yang rosak. Bilik-bilik dihuni merpati yang najis mereka membuat rosak lantai hotel yang dirancang bintang lima itu.
Keadaan ini membuat mimpi untuk menghidupkan semula kian malap.
__________________________________________________________
Jangan lupe tekan iklan2 yg ada dalam blog ini..
Cukup lah hanya sekali..Terima kasih..
Please Click the advertisment.Once is enough.Thank You
AIK?..BACA JE, KOMEN LA SIKIT :)
__________________________________________________________

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

 
Buddy-On9 © 2015 - Designed by Templateism.com