░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░ ░░░░█▀█░█░░░█▀▀░█▀█░█▀▀░█▀▀░░░░█░░░█░█░▄▀░█▀▀░░░░▀█▀░█░█░█░▄▀▀░░░░░ ░░░░█▀▀░█░░░█▀░░█▀█░▀▀█░█▀░░░░░█░░░█░█▀░░░█▀░░░░░░█░░█▀█░█░░▀▄░░░░░ ░░░░█░░░█▄▄░█▄▄░█░█░▄▄█░█▄▄░░░░█▄▄░█░█░▀▄░█▄▄░░░░░█░░█░█░█░▄▄▀░░░░░ ░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░

7/12/15

TERBONGKAR!!!! 90% TOKEY KEDAI HANDPHONE PENIPU - STEPHANIE TAN



Semalam berlaku satu kejadian di The Mines, Seri Kembangan melibatkan seorang lelaki warga asing dibelasah oleh peniaga handphone Cina 

Ekoran itu, Stephanie Tan, seorang bekas pekerja kedai telefon dalam komennya di facebook memberikan satu kenyataan bahawa hampir 90% peniaga handphone Cina banyak menipu pelanggan. Wahhhh!

Macam mana penipuan itu dilakukan?



"I must say 90% kedai handset dimiliki oleh Cina memang penipu. I sendiri kerja di kedai handset dan saya tahu taktik bos I untuk menipu customer.


"I pun tak faham, kenapa perlu tipu? Nak untung tapi cari duit yang tak halal buat apa? I sedih kaum Cina saya sendiri buat macam tu," katanya dengan nada yang kesal dengan tindakan majikannya yang tidak bertanggungjawab.

Kenyataannya itu mendapat 215 likes di Facebook pada ketika berita ini ditulis.

"I give you all some tips. Next time if nak beli fon (hanphone) Lenovo, nak tahu dia original atau tidak, tengok pada kotaknya. If just putih kosong tulis Lenovo and what model, itu 'AP'. Original Lenovo, kotak dia ada gambar handset sekali. iPhone pula jgan beli AP set kat kedai. Kebanyakannya dah mati expired dengan Apple Store. That's why warranty kedai," dedahnya.

Namun berbeapa individu lain tidak bersetuju dengan kenyataannya itu dan mengatakan dia berbohong dan perlu tunjukkan bukti dakwaan 90% tokey kedai jual handphone  menipu pelanggan mereka.

Sebaliknya, Stephanie pula yang meminta individu tersebut menunjukkan bukti kepadanya dahulu yang 90% kedai jual handphone milik Cina tak melakukan penipuan.

Malah dia teidak takut membuat pendedahan itu kepada kepada orang ramai.


"I don't give a f*ck if no one like me. At least I didn't lie to myself and other people," tegasnya yang juga mendedahkan Low Yat bukan tempat yang selamat untuk melabur duit membeli telefon bimbit berikutan sudah banyak aduan dari orang ramai.



Sebenarnya untuk memastikan handphone yang kita beli betul2 tulin dan sah, pembeli bolehlah membeli daripada wakil-wakil jualan yang telah dilantik oleh syarikat hanphone tersebut.

Penjual yang tidak takut dosa dan tamak tidak menghiraukan langsung kerugian yang ditanggun oleh pembeli kerana yang penting UNTUNG....

Berhati-hati...




__________________________________________________________
Jangan lupe tekan iklan2 yg ada dalam blog ini..
Cukup lah hanya sekali..Terima kasih..
Please Click the advertisment.Once is enough.Thank You
AIK?..BACA JE, KOMEN LA SIKIT :)
__________________________________________________________

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

 
Buddy-On9 © 2015 - Designed by Templateism.com