░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░ ░░░░█▀█░█░░░█▀▀░█▀█░█▀▀░█▀▀░░░░█░░░█░█░▄▀░█▀▀░░░░▀█▀░█░█░█░▄▀▀░░░░░ ░░░░█▀▀░█░░░█▀░░█▀█░▀▀█░█▀░░░░░█░░░█░█▀░░░█▀░░░░░░█░░█▀█░█░░▀▄░░░░░ ░░░░█░░░█▄▄░█▄▄░█░█░▄▄█░█▄▄░░░░█▄▄░█░█░▀▄░█▄▄░░░░░█░░█░█░█░▄▄▀░░░░░ ░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░

7/7/15

Page "MENJUAL DIRI" Semakin Berlambak Di Laman Sosial


Nampaknya generasi muda pada hari ini berlumba-lumba mahu jadi lebih cantik dan lebih kacak, berbanding mahu menjadi siapa yang lebih pandai dan bijak mengambil tahu isu-isu semasa negara.

Hakikatnya, situasi generasi muda mungkin lima atau sepuluh tahun dahulu amat berbeza dengan apa yang ada pada hari ini.

Jika diperhatikan, terlalu banyak page diwujudkan di laman-laman sosial, terutamanya Facebook dan Instagram yang seolah-olah mempromosikan kecantikan luaran semata-mata berbanding kecantikan dalaman.




Dapat dilihat ia banyak terjadi di kalangan pelajar-pelajar institusi pengajian tinggi terutamanya di kalangan anak-anak muda Melayu.

Kebimbangan ini turut dikongsi oleh seorang individu, Aiman Nazirmuddin di laman Facebooknya.


Mungkin benar zaman sudah berubah, namun apa yang penting kini adalah generasi muda perlu diisi dengan ilmu yang mencukupi bagi mendepani cabaran ekonomi, pendidikan dan sosial yang akan datang.
__________________________________________________________
Jangan lupe tekan iklan2 yg ada dalam blog ini..
Cukup lah hanya sekali..Terima kasih..
Please Click the advertisment.Once is enough.Thank You
AIK?..BACA JE, KOMEN LA SIKIT :)
__________________________________________________________

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

 
Buddy-On9 © 2015 - Designed by Templateism.com