░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░ ░░░░█▀█░█░░░█▀▀░█▀█░█▀▀░█▀▀░░░░█░░░█░█░▄▀░█▀▀░░░░▀█▀░█░█░█░▄▀▀░░░░░ ░░░░█▀▀░█░░░█▀░░█▀█░▀▀█░█▀░░░░░█░░░█░█▀░░░█▀░░░░░░█░░█▀█░█░░▀▄░░░░░ ░░░░█░░░█▄▄░█▄▄░█░█░▄▄█░█▄▄░░░░█▄▄░█░█░▀▄░█▄▄░░░░░█░░█░█░█░▄▄▀░░░░░ ░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░

7/10/15

Ianya satu pembaziran untuk memberi subsidi minyak kepada Rakyat - Najib




Tersebar meluas di laman sosial ucapan Najib di MAHA EXPO yang mengatakan golongan petani tidak terkesan dengan pemansuhan subsidi kerana mereka hanya menaiki kenderaan kapcai.

Bagaimanapun, tiada sebarang portal berita berlesen yang menerbitkan kenyataan itu termasuk media pembangkang, mengesahkan kenyataan perdana menteri itu.

Menurut laporan yang tersebar di media sosial;

Kenaikan harga minyak berikutan keputusan kerajaan untuk memansuhkan subsidi tidak akan memberi kesan kepada petani di Malaysia.

Ini kerana petani Malaysia tidak memiliki kenderaan mewah sebaliknya menunggang motosikal yang enjinnya berkapasiti rendah, atau kapchai menurut Perdana Menteri, DS Najib.

"Ianya satu pembaziran untuk memberi subsidi minyak kerana anda semua menggunakan kapchai, betul?".

"Mereka disini (kawasan bandar) memiliki kereta mewah seperti Mercedes, yang mana memerlukan 75 litre minyak untuk penuh", katanya ketika melancarkan Maha Expo..

Menjelaskan kerajaan akan menyalurkan peruntukan lebih besar kepada sektor pertanian, Najib berkata ia akan berlaku sekiranya mekanisma baru - pemansuhan subsidi bahan api - akan dapat menjimatkan perbelanjaan kerajaan.
__________________________________________________________
Jangan lupe tekan iklan2 yg ada dalam blog ini..
Cukup lah hanya sekali..Terima kasih..
Please Click the advertisment.Once is enough.Thank You
AIK?..BACA JE, KOMEN LA SIKIT :)
__________________________________________________________

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

 
Buddy-On9 © 2015 - Designed by Templateism.com