░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░ ░░░░█▀█░█░░░█▀▀░█▀█░█▀▀░█▀▀░░░░█░░░█░█░▄▀░█▀▀░░░░▀█▀░█░█░█░▄▀▀░░░░░ ░░░░█▀▀░█░░░█▀░░█▀█░▀▀█░█▀░░░░░█░░░█░█▀░░░█▀░░░░░░█░░█▀█░█░░▀▄░░░░░ ░░░░█░░░█▄▄░█▄▄░█░█░▄▄█░█▄▄░░░░█▄▄░█░█░▀▄░█▄▄░░░░░█░░█░█░█░▄▄▀░░░░░ ░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░

4/6/15

[Pelik] Menu Sup Kucing di China

Dikatakan orang Guangzhou di China minat sangat dengan daging kucing. Boleh dikatakan daging yang dibeli di pasar, semestinya ada daging kucing ini. Kalau dilihat pada beberapa gambar yang diterima, sebilangan orang di China gemar merebus masakan mereka dan tidak terkecuali daging kucing ini. Mereka mereneh untik dibuat sup. Pasti ramai yang telah mengetahui bahawa orang di China meminati daging kucing ini dan di media China juga telah tersebar luas cerita tentang makanan unik ini.



. Proses memasak sup kucing itu boleh dilihat dari foto-fotonya. Sebenarnya foto-foto tersebut sudah lama disiarkan dan saya pun sempat mempostingnya beberapa bulan lalu. Tapi saat ini berita dan gambar tentang proses memasak sup kucing dengan cara merebus kucing hidup-hidup sudah semakin tersebar luas di berbagai website di China . Dan bukan tidak mungkin dalam masa yang singkat berita dan foto-foto itu akan menyebar lewat internet ke seluruh dunia.


Ada pelbagai teknik yang digunakan untuk memasak daging kucing ini. Ada kucing yang dipukul sehingga mati atau direbus hidup-hidup. Mereka gemar memakan kucing kerana percaya daging kucing ini memberi khasiat kepada badan. Orang China yang percaya bahawa daging kucing ini mampu menyeimbangkan unsur ‘Yin’ dan ‘Yang’ dalam tubuh mereka. Mari kita lihat gamba-gambar di sekitar Ghongzhou dan China.

Kenapa agaknya orang di China memakan daging kucing ya? Pasti ramai yang pelik. Ini kerana ketaksuban mereka dengan kesihatan, untuk umur panjang dan keseimbangan sehingga boleh dikatakan apa sahaja yang memberi kebaikan akan ditelan. Sebagai contoh orang di China gemar memakan janin bayi, tikus, anjing, monyet dan sebagainya. Apa kata kita lihat video ini:
__________________________________________________________
Jangan lupe tekan iklan2 yg ada dalam blog ini..
Cukup lah hanya sekali..Terima kasih..
Please Click the advertisment.Once is enough.Thank You
AIK?..BACA JE, KOMEN LA SIKIT :)
__________________________________________________________

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

 
Buddy-On9 © 2015 - Designed by Templateism.com