░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░ ░░░░█▀█░█░░░█▀▀░█▀█░█▀▀░█▀▀░░░░█░░░█░█░▄▀░█▀▀░░░░▀█▀░█░█░█░▄▀▀░░░░░ ░░░░█▀▀░█░░░█▀░░█▀█░▀▀█░█▀░░░░░█░░░█░█▀░░░█▀░░░░░░█░░█▀█░█░░▀▄░░░░░ ░░░░█░░░█▄▄░█▄▄░█░█░▄▄█░█▄▄░░░░█▄▄░█░█░▀▄░█▄▄░░░░░█░░█░█░█░▄▄▀░░░░░ ░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░

3/6/15

Muzium Mee Segera Di Yokohama

Mee Segera ialah makanan ruji student diseluruh dunia. Masa di London dulu kalau tak ada Meggi sekarton aku beli aku rasa aku dah lama mampos. Seriously Mee Segera ialah penyelamat manusia jika apokalips Zombie menjadi realiti. 

Di Yokohama, syarikat Nissin Noodle membuka muzium mee segera yang menempatkan semua jenis mee segera yang ada didunia. Lihat gambar no 3 dibawah. Ada Meggi Perisa Ayam bro! LMAO. Nissin ialah syarikat yang bertanggungjawab mencipta mee segera. Momofuku Ando , pengasas Nissin mendapat idea mereka mee segera selepas melihat orang ramai beratur panjang untuk makan selepas perang. 

Beliau sedih melihat orang Jepun terpaksa menunggu untuk makan. Beliu percaya jika orang tidak kelaparan, mereka akan lebih gembira. Maka terciptalah Mee Sup Ayam segera yang dijual oleh Nissin pada tahun 1958

Dari idea untuk memudahkan orang Jepun paska perang makan, idea Momofuku Ando kini sudah menjadi fenomena dunia. Lebih dari 95 BILLION dijual didunia pada tahun 2010! Gila! Di muzium Mee Segera ini anda boleh lihat patung Momofuku Ando , koleksi semua jenis mee segera yang ada didunia dan juga boleh buat mee segera sendiri jika mahu! Awesome!




______________________________________________________________
Jangan lupe tekan iklan2 yg ada dalam blog ini..
Cukup lah hanya sekali..Terima kasih..
Please Click the advertisment.Once is enough.Thank You
AIK?..BACA JE, KOMEN LA SIKIT :)
______________________________________________________________

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

 
Buddy-On9 © 2015 - Designed by Templateism.com