░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░ ░░░░█▀█░█░░░█▀▀░█▀█░█▀▀░█▀▀░░░░█░░░█░█░▄▀░█▀▀░░░░▀█▀░█░█░█░▄▀▀░░░░░ ░░░░█▀▀░█░░░█▀░░█▀█░▀▀█░█▀░░░░░█░░░█░█▀░░░█▀░░░░░░█░░█▀█░█░░▀▄░░░░░ ░░░░█░░░█▄▄░█▄▄░█░█░▄▄█░█▄▄░░░░█▄▄░█░█░▀▄░█▄▄░░░░░█░░█░█░█░▄▄▀░░░░░ ░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░

3/26/15

Germanwings: Juruterbang Tidak Masuk Kokpit


Data yang diambil daripada perakam suara pesawat Germanwings tidak memberi apa-apa petunjuk. Para penyiasat berkata, pesawat yang terhempas di Banjaran Alps itu tidak meletup di udara.

Pengarah Agensi Siasatan Penerbangan Perancis, Remi Jouty berkata, terdapat suara dan bunyi di kokpit tetapi masih terlalu awal untuk membuat kesimpulan.

Menurut laporan New York Times yang memetik sumber penyiasat, salah seorang juruterbang telah meninggalkan kokpit dan tidak dapat masuk kembali.

"Kita boleh dengar cuba membuka pintu," menurut penyiasat itu.

Tetapi New York Times memetik seorang pegawai penyiasat yang tidak dinamakan sebagai berkata bahawa salah satu juruterbang telah meninggalkan kokpit dan telah tidak mendapat kembali.

"Anda boleh mendengar dia sedang cuba untuk menghancurkan pintu ke bawah," penyiasat itu menambah, menggambarkan audio daripada perakam.

Dalam pada itu, Jouty menafikan perakam data penerbangan telah ditemui.

Jouty berkata, komunikasi akhir pesawat dengan kawalan trafik udara merupakan salah satu rutin dan pesawat itu telah mengesahkan arahan untuk terus terbang tetapi kemudian turun seminit kemudian.

Soalan sekarang, adakah juruterbang-juruterbang berkenaan berkomunikasi sepanjang lapan minit ketika pesawat menjunam dari aras 38,000 kaki ke tanah?

Jika mereka senyap, para penyiasat akan tahu mereka berada dalam keadaan tidak sedar dan mencadangkan kekurangan udara berlaku.

Jika benar, topeng udara boleh digunakan tetapi seandainya mereka tidak sedar, ia menjawab kegagalan juruterbang untuk mengawal pesawat dan menyebabkan pesawat berkenaan terhempas.

Ditanya sama ada pesawat berkenaan meletup, Jouty berkata:"Kapal terbang itu terbang sehingga ia terhempas". - MalaysiaGazette

__________________________________________________________
Jangan lupe tekan iklan2 yg ada dalam blog ini..
Cukup lah hanya sekali..Terima kasih..
Please Click the advertisment.Once is enough.Thank You
AIK?..BACA JE, KOMEN LA SIKIT :)
__________________________________________________________

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

 
Buddy-On9 © 2015 - Designed by Templateism.com