░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░ ░░░░█▀█░█░░░█▀▀░█▀█░█▀▀░█▀▀░░░░█░░░█░█░▄▀░█▀▀░░░░▀█▀░█░█░█░▄▀▀░░░░░ ░░░░█▀▀░█░░░█▀░░█▀█░▀▀█░█▀░░░░░█░░░█░█▀░░░█▀░░░░░░█░░█▀█░█░░▀▄░░░░░ ░░░░█░░░█▄▄░█▄▄░█░█░▄▄█░█▄▄░░░░█▄▄░█░█░▀▄░█▄▄░░░░░█░░█░█░█░▄▄▀░░░░░ ░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░

2/24/15

TMJ Letak Jawatan Kerana FAM Tak Adil & Jujur



PETALING JAYA: Tunku Mahkota Johor, Tunku Ismail Sultan Ibrahim pada Khamis meletak jawatan sebagai penasihat kepada Persatuan Bola Sepak Malaaysia (FAM).

Menerusi kenyataan yang dimuat naik di laman Facebook Johor Southern Tigers, Tunku Ismail bertitah bahawa baginda tidak mahu terlibat dalam sebuah orgaanisasi yang menurutnya tidak adil.

Sehubungan itu Tunku Ismail juga berharap FAM ditadbir secara profesional serta bebas daripada pengaruh politik.

"Saya impikan bahawa suatu hari nanti, persatuan-persatuan bolasepak diuruskan oleh mereka yang profesional. Saya impikan suatu hari nanti, para penyokong bolasepak tempaatan lebih bertamadun dalam menyokong pasukan masing-masing dan tidak berbalah sesama sendiri.

"Satu impian di mana suatu hari nanti badan pentadbir bolasepak Malaysia akan dikendalikan oleh golongan yang berdedikasi, profesional dan berpengetahuan tentang bolaasepak, dan bukannya ditadbir oleh mereka yang mempunyai kepentingan peribadi serta mengejar modal politik," katanya.

Tunku Ismail yang juga Presiden Persatuan Bola Sepak Negeri Johor (PBNJ) dilantik sebagai penasihat kepada Presiden FAM, Tengku Abdullah Sultan Ahmad Shah pada Oktober tahun lalu.

Baginda terkenal dengan kelantangan dalam menyuarakan pendapaat bagi memastikan mutu bola sepak negara terus diperjuangkan.

______________________________________________________________
Jangan lupe tekan iklan2 yg ada dalam blog ini..
Cukup lah hanya sekali..Terima kasih..
Please Click the advertisment.Once is enough.Thank You
AIK?..BACA JE, KOMEN LA SIKIT :)
______________________________________________________________

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

 
Buddy-On9 © 2015 - Designed by Templateism.com