░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░ ░░░░█▀█░█░░░█▀▀░█▀█░█▀▀░█▀▀░░░░█░░░█░█░▄▀░█▀▀░░░░▀█▀░█░█░█░▄▀▀░░░░░ ░░░░█▀▀░█░░░█▀░░█▀█░▀▀█░█▀░░░░░█░░░█░█▀░░░█▀░░░░░░█░░█▀█░█░░▀▄░░░░░ ░░░░█░░░█▄▄░█▄▄░█░█░▄▄█░█▄▄░░░░█▄▄░█░█░▀▄░█▄▄░░░░░█░░█░█░█░▄▄▀░░░░░ ░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░

1/18/15

Gambar : Pemenang Reka Bentuk Proton


Pertandingan Proton Design 2014 telah secara rasmi berakhir - dua pemenang kategori pertandingan itu diumumkan pada majlis yang turut menyaksikan pengenalan Suprima S Standard. Dalam Kategori 1 (untuk pelajar menengah yang berumur 13-17), berusia 17 tahun Muhammad Amiruddin Abu Bakar membawa pulang hadiah pertama, manakala dalam Kategori 2, bagi pelajar kolej / individu di antara umur 18-25, Pow Ying Hern muncul juara.

Amiruddin, seorang pelajar SPM-tahap di SMK Taman Melawati, Kuala Lumpur, membawa pulang MacBook Air dan RM3,000 dalam bentuk wang tunai. Yang pertama dan tempat ketiga-up juga memenangi MacBook Air dan setiap RM2,000 dan RM1,500 masing-masing. Tujuh pemenang hadiah saguhati menerima RM500 setiap satu.

Pow 25 tahun, seorang pemegang ijazah dalam Reka Bentuk Produk dari Universiti Teknologi Nanyang di Singapura dan juga pemegang sijil sarjana dalam reka bentuk kereta dari Akademi Domus di Milan, Itali, memenangi MacBook Pro dan hadiah wang tunai RM5,000 bagi beliau memenangi pertandingan, yang dipanggil e-Luma.




Beliau juga memenangi Anugerah Pengerusi, yang mendapatkan dia piala khas dan magang dengan Proton Design Studio. Yang pertama dan tempat ketiga-up dalam Kategori 2 memenangi MacBook Pro dan RM3,000 dan RM2,000 dalam bentuk wang tunai masing-masing, dan tujuh pemenang hadiah saguhati memenangi RM1,000.

Pertandingan Proton Design 24

Pertandingan yang bermula pada bulan Jun, menyaksikan sejumlah 337 penyertaan dari kedua-dua kategori. Kategori 1, dibuka kepada peserta berusia 13 hingga 17 tahun, terdapat 158 permohonan, manakala Kategori 2, terbuka kepada mereka yang berumur 18 hingga 25 tahun, menerima 179 permohonan. Penyertaan kumpulan tidak dibenarkan, dan hanya rakyat Malaysia dengan kad pengenalan Malaysia yang sah boleh mengambil bahagian.

Dua pusingan senarain pendek telah diadakan pada 12 September dan 15, mengurangkan penyertaan kepada 58 - 36 untuk Kategori 1 dan 22 untuk Kategori 2. ini akhirnya diturunkan kepada 10 penyertaan terbaik bagi setiap kategori, dengan pusingan akhir menghakimi menentukan pemenang.


Ringkasnya, pereka muda diminta untuk mereka bentuk sebuah kereta Proton bandar bagi tahun 2020. Peserta dikehendaki mengemukakan lakaran yang berwarna yang menggambarkan 3/4 depan, sisi dan 3/4 pandangan belakang reka bentuk mereka, manakala mereka yang masuk ke dalam Kategori 2 adalah juga diperlukan untuk menghasilkan lakaran berwarna untuk tambahan dalaman.

Di samping itu, peserta perlu  mengemukakan cadangan bertulis yang memperincikan konsep reka bentuk kereta mereka, cadangan jualan unik dan sistem powertrain dicadangkan. Memandangkan ini adalah pertandingan reka bentuk yang pertama, penyertaan telah diadili menumpukan kepada estetika dan persembahan mereka, tetapi penekanan khusus diberikan kepada keaslian dan inovasi reka bentuk.
______________________________________________________________
Jangan lupe tekan iklan2 yg ada dalam blog ini..
Cukup lah hanya sekali..Terima kasih..
Please Click the advertisment.Once is enough.Thank You
AIK?..BACA JE, KOMEN LA SIKIT :)
______________________________________________________________

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

 
Buddy-On9 © 2015 - Designed by Templateism.com