░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░ ░░░░█▀█░█░░░█▀▀░█▀█░█▀▀░█▀▀░░░░█░░░█░█░▄▀░█▀▀░░░░▀█▀░█░█░█░▄▀▀░░░░░ ░░░░█▀▀░█░░░█▀░░█▀█░▀▀█░█▀░░░░░█░░░█░█▀░░░█▀░░░░░░█░░█▀█░█░░▀▄░░░░░ ░░░░█░░░█▄▄░█▄▄░█░█░▄▄█░█▄▄░░░░█▄▄░█░█░▀▄░█▄▄░░░░░█░░█░█░█░▄▄▀░░░░░ ░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░

9/5/14

MH17 Keluarga Tentukan Di Mana Jenazah Tambi Jiee Dibawa



SEPANG: Kementerian Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat masih menunggu keputusan ahli keluarga Tambi Jiee bagi proses penghantaran pulang jenazahnya ke tanah air.

Menterinya, Datuk Rohani Karim, berkata pihaknya akan memenuhi permintaan anggota keluarga arwah sama ada jenazah diterbangkan ke Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA) atau terus ke kampung halamannya di Kuching, Sarawak.

"Semalam saya sudah berhubung dengan keluarga arwah dan mereka meminta jika hanya satu jenazah yang tiba, mereka mahu jenazah dihantar terus ke Kuching dan istiadat akan diadakan di sana.

"Kita menghormati keputusan keluarganya yang tengah berbincang," katanya ketika ditemui pemberita selepas menghadiri Istiadat Penghormatan Jenazah Tragedi MH17 di Kompleks Bunga Raya, KLIA di sini, hari ini.

Istiadat penghormatan untuk sembilan jenazah itu dihadiri Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak dan isteri, Datin Seri Rosmah Mansor.

Tambi yang juga kakitangan Shell yang bertugas di Khazakhstan sejak tiga tahun lalu, berada dalam pesawat MH17 itu bersama isteri dan empat orang anaknya.

Mereka dalam perjalanan pulang ke Malaysia sebelum Tambi kembali bertugas di Ibu Pejabat Shell di Kuala Lumpur.

Jenazah isterinya Ariza Ghazalee dan anak sulung mereka, Mohd Afif dibawa pulang ke Malaysia pada 22 Ogos.

Sementara itu, Menteri Pengangkutan, Datuk Seri Liow Tiong Lai, berkata jenazah Tambi yang sudah dikenal pasti kini dalam proses untuk disiapkan dokumentasi bagi penghantaran pulang jenazahnya.

"Rohani akan bantu kita supaya jenazah Tambi dapat dihantar pulang ke Malaysia secepat mungkin walaupun seorang saja," katanya.

Liow berkata, tarikh penghantaran pulang jenazah akan diumumkan Menteri Pertahanan, Datuk Seri Hishammuddin Hussein selepas mendapat perlepasan dari Amsterdam. - BERNAMA
______________________________________________________
Jangan lupe tekan iklan2 yg ada dalam blog ini..
Cukup lah hanya sekali..Terima kasih..
Please Click the advertisment.Once is enough.Thank You
p/s: please leave our comments also
tolong komen sekali ye post ini
______________________________________________________

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

 
Buddy-On9 © 2015 - Designed by Templateism.com