░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░ ░░░░█▀█░█░░░█▀▀░█▀█░█▀▀░█▀▀░░░░█░░░█░█░▄▀░█▀▀░░░░▀█▀░█░█░█░▄▀▀░░░░░ ░░░░█▀▀░█░░░█▀░░█▀█░▀▀█░█▀░░░░░█░░░█░█▀░░░█▀░░░░░░█░░█▀█░█░░▀▄░░░░░ ░░░░█░░░█▄▄░█▄▄░█░█░▄▄█░█▄▄░░░░█▄▄░█░█░▀▄░█▄▄░░░░░█░░█░█░█░▄▄▀░░░░░ ░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░

9/10/14

Ibu Tiri Filipina Di Siasat Dera Adik Dengan Gunting


Gambar hiasan

KUALA TERENGGANU - Seorang budak perempuan berusia 9 tahun cedera di bahagian perut dan tangan dipercayai didera ibu tirinya di kediaman mereka di Dungun.

Kejadian dipercayai berlaku sejak tiga tahun lalu iaitu sepanjang tempoh bapanya berkahwin dengan suspek, 39, dan berlarutan sehingga Sabtu lalu.

Perbuatan wanita itu hanya disedari Isnin lalu selepas guru kanak-kanak malang terbabit mendapati ada kesan cedera di bahagian anggota badan mangsa sebelum menghantar mangsa mendapatkan rawatan di klinik kesihatan berhampiran.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Terengganu, Asisten Komisioner Wan Abd Aziz Wan Hamzah berkata, hasil pemeriksaan doktor mengesahkan terdapat kesan luka di bahagian kiri perut dan parut lama di tangan kanan mangsa.

“Setelah didesak, kanak-kanak itu memberitahu ibu tirinya telah mencederakannya menggunakan gunting pada Sabtu lalu.

“Mangsa juga mengaku yang ibu tirinya sering memukulnya sepanjang tempoh tinggal bersama di rumah berkenaan iaitu sejak tiga tahun lalu selepas bapanya berkahwin dengan suspek,” katanya ketika ditemui di pejabatnya, semalam.

Wan Abd Aziz berkata, mangsa dihantar ke Hospital Dungun untuk mendapatkan rawatan susulan.
Katanya, susulan laporan itu, polis menahan suspek yang merupakan warga Filipina di kediamannya untuk siasatan mengikut Seksyen 31 (1) (a) Akta Kanak-kanak 2001 yang memperuntukkan hukuman penjara maksimum 10 tahun atau denda atau kedua-duanya sekali.
______________________________________________________
Jangan lupe tekan iklan2 yg ada dalam blog ini..
Cukup lah hanya sekali..Terima kasih..
Please Click the advertisment.Once is enough.Thank You
p/s: please leave our comments also
tolong komen sekali ye post ini
______________________________________________________

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

 
Buddy-On9 © 2015 - Designed by Templateism.com