░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░ ░░░░█▀█░█░░░█▀▀░█▀█░█▀▀░█▀▀░░░░█░░░█░█░▄▀░█▀▀░░░░▀█▀░█░█░█░▄▀▀░░░░░ ░░░░█▀▀░█░░░█▀░░█▀█░▀▀█░█▀░░░░░█░░░█░█▀░░░█▀░░░░░░█░░█▀█░█░░▀▄░░░░░ ░░░░█░░░█▄▄░█▄▄░█░█░▄▄█░█▄▄░░░░█▄▄░█░█░▀▄░█▄▄░░░░░█░░█░█░█░▄▄▀░░░░░ ░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░

9/16/14

Bawa Anak ‘Pusing’ Dalam Bakul

Sungai Petani: Kasih sayang ibu bapa tiada penghujungnya dan ia dibuktikan sepasang suami isteri yang membawa anak lelaki orang kurang upaya (OKU) berusia 16 tahun dalam ruang khas menggunakan motosikal roda tiga ke mana saja demi mencari sesuap nasi bagi meneruskan kelangsungan hidup.

Ini berikutan pasangan berkenaan, Hassan Salim, 50, dan isteri Fuziah Ismail, 67, dari Kampung Sungai Daun Tengah, Yan tidak mempunyai pilihan lain kerana tiada sesiapa boleh menjaga anak mereka, Muhd Sobri ketika kedua-duanya keluar menjala ikan air tawar yang menjadi punca pendapatan kecuali pada hari persekolahan.


Tindakan suami isteri berkenaan mencari rezeki sehingga terpaksa membawa anak lelaki mereka turut menjadi cemuhan, tetapi sudah lali kerana masyarakat tidak mengetahui masalah keluarga terbabit.

Hassan berkata, anaknya itu mengalami masalah kedua-dua kaki bengkok, sawan dan percakapan tidak sempurna selepas demam panas teruk ketika kecil menyebabkan mereka tidak sanggup membiarkannya, sekali gus akan membawanya ke mana saja walaupun terpaksa berpanas mahupun berhujan. 

HASSAN dan Fuziah membawa Muhd Sobri di dalam ruang besi khas pada motosikal ketika dalam perjalanan menjala ikan air tawar.


Katanya, bagi memudahkan mereka membawa Mohd Sobri, dia meminta rakannya membuat satu ruang khas yang boleh disambung pada motosikalnya sebagai tempat duduk berikutan anaknya itu semakin besar.

“Ketika kecil untuk membawanya mudah, tetapi sejak semakin membesar anak saya tidak boleh duduk di atas riba ibunya lagi. Justeru, bagi menyelesai masalah ruang beroda ini dibuat rakan untuk dijadikan tempat duduknya ketika pergi ke mana-mana.
______________________________________________________
Jangan lupe tekan iklan2 yg ada dalam blog ini..
Cukup lah hanya sekali..Terima kasih..
Please Click the advertisment.Once is enough.Thank You
p/s: please leave our comments also
tolong komen sekali ye post ini
______________________________________________________

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

 
Buddy-On9 © 2015 - Designed by Templateism.com