░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░ ░░░░█▀█░█░░░█▀▀░█▀█░█▀▀░█▀▀░░░░█░░░█░█░▄▀░█▀▀░░░░▀█▀░█░█░█░▄▀▀░░░░░ ░░░░█▀▀░█░░░█▀░░█▀█░▀▀█░█▀░░░░░█░░░█░█▀░░░█▀░░░░░░█░░█▀█░█░░▀▄░░░░░ ░░░░█░░░█▄▄░█▄▄░█░█░▄▄█░█▄▄░░░░█▄▄░█░█░▀▄░█▄▄░░░░░█░░█░█░█░▄▄▀░░░░░ ░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░

5/27/14

Kasih Isteri Tak Pernah Pudar

“Saya tidak pernah merungut menjaga suami kerana dia satu-satunya lelaki di dalam dunia ini yang saya sayang sampai akhir hayat,” kata Rosnany Ismail, 32, yang menjadi ketua keluarga selepas suaminya, Mohd Zulkifli Ali, 36, tidak mampu bekerja akibat penyakit kanser lidah tahap kritikal.

Rosnany dari Taman Bukit Bay Route, Bukit Setongkol, dekat sini, berkata, suaminya menghidap penyakit berkenaan sejak enam bulan lalu sehingga memaksa bapa kepada dua anak itu berhenti kerja sebagai pemandu lori.

Menurutnya, selepas suaminya hanya mampu terbaring di rumah serta tidak berdaya untuk mencari rezeki, dia terpaksa mengerah keringat untuk membahagikan masa bersama keluarga dan kerja.

Katanya, lebih menyedihkan lagi, dia tidak mampu untuk menampung kos perubatan suaminya yang mencecah RM2,000 sebulan sedangkan pendapatannya sebagai kerani di sebuah syarikat swasta, di sini, hanya RM1,400 sebulan.

“Kalau hendak dikira, memang tidak cukup dengan gaji bulanan saya.

Dulu kami berdua bekerja untuk membesarkan dua anak berusia lapan dan lima tahun namun kini hanya saya seorang bekerja untuk menyara keluarga.

“Sebelum ini, ahli keluarga, saudara serta sahabat banyak membantu dan memberikan kata semangat, namun mereka juga bukan orang senang untuk meneruskan memberi bantuan kepada kami,” katanya.

Penderitaan Mohd Zulkifli turut mendapat perhatian Menteri Besar Pahang, Datuk Seri Adnan Yaakob yang melakukan lawatan ke rumahnya petang semalam.

Adnan berkata, kerajaan negeri bersimpati dengan nasib keluarga terbabit dan pihaknya akan memantau perkembangan Zulkifli.

Beliau berkata, kerajaan negeri juga sudah menghulurkan bantuan segera kepada keluarga terbabit dalam usaha meringankan beban ditanggung mereka.

“Ini antara usaha membantu golongan kurang bernasib baik dan dalam kes ini kami dapati mangsa menghidap penyakit kanser yang memerlukan rawatan rapi dan bantuan,” katanya.


Orang ramai yang mahu membantu boleh menghubungi Rosnany di talian 019-9520922.





______________________________________________________
Jangan lupe tekan iklan2 yg ada dalam blog ini..
Cukup lah hanya sekali..Terima kasih..
Please Click the advertisment.Once is enough.Thank You
p/s: please leave our comments also
tolong komen sekali ye post ini
______________________________________________________

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

 
Buddy-On9 © 2015 - Designed by Templateism.com