░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░ ░░░░█▀█░█░░░█▀▀░█▀█░█▀▀░█▀▀░░░░█░░░█░█░▄▀░█▀▀░░░░▀█▀░█░█░█░▄▀▀░░░░░ ░░░░█▀▀░█░░░█▀░░█▀█░▀▀█░█▀░░░░░█░░░█░█▀░░░█▀░░░░░░█░░█▀█░█░░▀▄░░░░░ ░░░░█░░░█▄▄░█▄▄░█░█░▄▄█░█▄▄░░░░█▄▄░█░█░▀▄░█▄▄░░░░░█░░█░█░█░▄▄▀░░░░░ ░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░

5/25/14

Dr. Mahathir Dilantik Sebagai Pengerusi Proton

KUALA LUMPUR - Bekas Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad mengesahkan beliau akan dilantik sebagai Pengerusi Proton Holdings Bhd (Proton)‎ yang pengumuman rasmi mengenainya dijangka diumumkan esok.

"Rancangan saya ialah untuk bekerja dengan Proton dan menjadikannya berjaya," katanya kepada pemberita pada majlis Makan Malam Anugerah Pencapaian Kepemimpinan Tahunan Asian Banker 2014, di sini hari ini.

Laporan berita hari ini menyatakan Dr. Mahathir akan dilantik sebagai Pengerusi Proton yang dilihat sebagai langkah paling berani DRB-Hicom Bhd. setakat ini dalam usaha menangani kemerosotan Proton sejak ia mengambil alih syarikat itu pada tahun 2012.

Sejak menjadikan Proton milik swasta, DRB-Hicom telah berusaha menangani kemerosotan dengan memberi tumpuan kepada pelbagai langkah transformasi pengurusan yang radikal.
Pelantikan Dr. Mahathir dilihat sebagai langkah bijak memandangkan pengetahuan luas dan pengaruh bekas perdana menteri itu kepada industri itu serta kerajaan.

Dr. Mahathir yang juga penasihat pengeluar kereta perintis negara sejak bersara sebagai perdana menteri pada 2003 bagaimanapun tidak mengulas sama ada Pengerusi Eksekutif sekarang, Tan Sri Mohd. Khamil Jamil akan berundur daripada jawatan itu.

Tambah laporan itu, Dr. Mahathir juga akan dilantik sebagai Pengerusi Lotus Plc, anak syarikat milik penuh Proton dan difahamkan telah menerima kedua-dua pelantikan terbabit.
Pada zaman kegemilangannya, Proton yang mengeluarkan lebih 3.5 juta kenderaan di kilangnya di Shah Alam, Selangor dan Tanjung Malim, Perak, menguasai sehingga 85 peratus pasaran kereta domestik. - Bernama 
______________________________________________________
Jangan lupe tekan iklan2 yg ada dalam blog ini..
Cukup lah hanya sekali..Terima kasih..
Please Click the advertisment.Once is enough.Thank You
p/s: please leave our comments also
tolong komen sekali ye post ini
______________________________________________________

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

 
Buddy-On9 © 2015 - Designed by Templateism.com