░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░ ░░░░█▀█░█░░░█▀▀░█▀█░█▀▀░█▀▀░░░░█░░░█░█░▄▀░█▀▀░░░░▀█▀░█░█░█░▄▀▀░░░░░ ░░░░█▀▀░█░░░█▀░░█▀█░▀▀█░█▀░░░░░█░░░█░█▀░░░█▀░░░░░░█░░█▀█░█░░▀▄░░░░░ ░░░░█░░░█▄▄░█▄▄░█░█░▄▄█░█▄▄░░░░█▄▄░█░█░▀▄░█▄▄░░░░░█░░█░█░█░▄▄▀░░░░░ ░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░

2/5/14

Remaja dibogel dan dirantai di tiang lampu

 Foto: Daily Mail

 Seorang remaja lelaki di Brazil ditelanjangi dan dirantai di sebuah tiang lampu kerana hendak mencopet pejalan kaki.

Akhbar the Daily Mail melaporkan , Selasa ( 4 / 2 ) , pemuda berusia sekitar 16 tahun itu ditangkap warga Bandar Rio de Janeiro saat hendak mencuri barang seseorang . Dia dilucutkan pakaiannya dan lehernya diikat dengan pengunci basikal .


 Pemuda itu juga kena tikaman di telinga . Dengan bantuan dua orang lain mangsa mengambil pakaian si pelaku demi membayar perbuatan dia .

Remaja itu diselamatkan selepas salah seorang tokoh masyarakat, Yvonne Bezzera de Melo kebetulan ada di tempat kejadian menelefon polis . Yvonne merupakan pengasas projek edukasi Uerl paling tersohor di Brazil .

Yvonne berkata pemuda itu mendapat perlakuan kejam . " Dia dipukul , ditikam di bahagian telinga , ditelanjangi , dan diikat di bahagian leher . Tidak ada satu pun menolongnya , " ujar perempuan itu .


Polis hingga bomba datang ke lokasi kejadian dan membebaskan pemuda itu dari jeratan kunci basikal . Dia segera dihantat ke hospital terdekat oleh ambulans .

Yvonne mengambil gambar pemuda itu dan memuat naiknya di jejaring sosial Facebook . Fotonya mendapat tanggapan berbeza-beza namun kebanyakan menyokong tindakan itu . Mereka mengulas pencuri di Bandar Rio de Janeiro memang sudah sangat berleluasa dan perlu diajar.
______________________________________________________
Jangan lupe tekan iklan2 yg ada dalam blog ini..
Cukup lah hanya sekali..Terima kasih..
Please Click the advertisment.Once is enough.Thank You
p/s: please leave our comments also
tolong komen sekali ye post ini
______________________________________________________

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

 
Buddy-On9 © 2015 - Designed by Templateism.com