░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░ ░░░░█▀█░█░░░█▀▀░█▀█░█▀▀░█▀▀░░░░█░░░█░█░▄▀░█▀▀░░░░▀█▀░█░█░█░▄▀▀░░░░░ ░░░░█▀▀░█░░░█▀░░█▀█░▀▀█░█▀░░░░░█░░░█░█▀░░░█▀░░░░░░█░░█▀█░█░░▀▄░░░░░ ░░░░█░░░█▄▄░█▄▄░█░█░▄▄█░█▄▄░░░░█▄▄░█░█░▀▄░█▄▄░░░░░█░░█░█░█░▄▄▀░░░░░ ░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░

2/1/14

INFO! SAIZ ZAKAR MENGIKUT NEGARA SELURUH DUNIA, MALAYSIA RANKING 106

Salah satu faktor yang agak dominan dalam menentukan saiz zakar normal adalah faktor genetik. Ini adalah satu faktor penting yang mesti berbeza dari setiap bangsa, keturunan, dan negara secara keseluruhannya. 


Diet dan gaya hidup dari generasi ke generasi yang menjadi punca genetik sesuatu kaum di pelbagai negara. Hasilnya, setiap bangsa dan negara tidak mempunyai saiz zakar yang serupa semasa ereksi.

Berikut adalah saiz zakar purata semasa ereksi di seluruh dunia di negara-negara berdasarkan beberapa sumber dari yang paling panjang kepada paling pendek dalam lelaki berumur 26 hingga 40 tahun.



Menurut peta ini, Congo, Ecuador, Ghana, Colombia dan Venezuela adalah negara-negara yang mempunyai saiz purata zakar yang teratas di dunia, manakala Korea Selatan, Kemboja, Thailand, India dan Myanmar - semua di timur Asia - antara negara yang berada di ranking saiz purata zakar yang kecil.


Fakta Ringkas: 

  • The Republic Dem. Congo menduduki tempat teratas, dengan saiz purata zakar para lelakinya adalah 7.1 inci atau 18cm
  • Kedua dalam senarai adalah Ecuador di mana saiz purata adalah 6.9 inci atau 17.5cm(diukur), dan Ghana adalah di tempat ke-4 dengan saiz purata sebanyak 6.8 inci atau17.3cm.
  • Di kedudukan ke-5 adalah Colombia, di mana saiz purata adalah 6.7 inci atau 17cm(diukur), dan di tempat ke-6 adalah Venezuela, di mana saiz purata ialah 6.7 inci atau17cm (diukur).
  • Di tempat ke-7 adalah Lubnan, diikuti dengan Jamaica di nombor 12, Brazil di nombor 15,Perancis pada nombor 17, Republik Czech di nombor 22, Belanda di nombor 27, Itali di nombor 31.
  • Mesir telah diletakkan di kedudukan ke-33, Denmark pada nombor 42, Mexico di nombor49, Morocco pada nombor 51, ​​Sweden di nombor 58, Greece di nombor 61, Cili di nombor64, Jerman di nombor 68, Norway pada nombor 72.
  • United Kingdom di tempat ke-82, Sepanyol di nombor 85, Australia di nombor 94, Amerika Syarikat pada nombor 98, Ireland di nombor 99, Romania di nombor 101, Indonesia pada nombor 104, Malaysia di nombor 106.
  • Kumpulan negara terakhir yang dianggap mempunyai saiz zakar terkecil adalah Jepun di nombor 110, China di nombor 112, India pada nombor 116, Thailand pada nombor 117,dan Korea Selatan di kedudukan ke-119.
______________________________________________________
Jangan lupe tekan iklan2 yg ada dalam blog ini..
Cukup lah hanya sekali..Terima kasih..
Please Click the advertisment.Once is enough.Thank You
p/s: please leave our comments also
tolong komen sekali ye post ini
______________________________________________________

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

 
Buddy-On9 © 2015 - Designed by Templateism.com