░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░ ░░░░█▀█░█░░░█▀▀░█▀█░█▀▀░█▀▀░░░░█░░░█░█░▄▀░█▀▀░░░░▀█▀░█░█░█░▄▀▀░░░░░ ░░░░█▀▀░█░░░█▀░░█▀█░▀▀█░█▀░░░░░█░░░█░█▀░░░█▀░░░░░░█░░█▀█░█░░▀▄░░░░░ ░░░░█░░░█▄▄░█▄▄░█░█░▄▄█░█▄▄░░░░█▄▄░█░█░▀▄░█▄▄░░░░░█░░█░█░█░▄▄▀░░░░░ ░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░

2/7/14

Heboh! Itik jantan mengawan dengan ayam betina

 Itik jantan sedang menindih ayam betina. Foto: Kompas.com/Sigiranus Marutho Bere

Kefamenanu - Sejumlah warga Pasar Baru , Kelurahan Benpasi , Kecamatan Kota Kefamenanu , Kabupaten Timor Tengah Utara ( TTU ) , Nusa Tenggara Timur ( NTT ) , heboh apabila menyaksikan seekor itik jantan mengawan dengan seekor ayam betina .

Kejadian itu berlaku di belakang rumah salah seorang penduduk bernama Vinsensius Polly . Saksi mata yang pertama menyaksikan peristiwa itu, mengaku melihat kejadian itu saat tengah memperbaiki kandang babi , pagi  Rabu ( 5/2/2014 )

" Saat pertama lihat , saya langsung panggil sejumlah saudara dan jiran lain yang kebetulan berada tak jauh dari lokasi , " ungkap Vinsensius .

" Itik jantan besar berwarna hitam campur putih yang berusia kira-kira dua tahun itu awalnya mengejar ayam betina warna kuning . Setelah mendapati ayam itu , itik pun langsung menindihnya cukup lama . " Sekitar 10 minit sehingga ada beberapa orang tetangga yang melintas juga ikut menonton , " sambung Vinsensius .

Sementara itu , saksi mata lain , Yohanes Bansae , menilai kejadian itu sangat unik . Dia pun sempat mengabadikan detik-detik itu di kamera video telefon bimbitnya .

" Saya baru pertama lihat ini kerana uniknya dari puluhan itik jantan lain yang ada dan berbaur dengan ayam , hanya itik hitam ini yang nekat , apalagi di sini juga ada banyak itik betina , " kata dia .

Menurut Yohanes , itik jantan itu adalah milik Stefanus Billy . Sementara itu , ayam betina itu belum diketahui siapa pemiliknya .

Di lokasi , kelihatan sejumlah warga yang ikut menonton dan bahkan merakam dengan kamera . Sementara itu , itik jantan dan ayam betina seolah tak mau peduli dengan keadaan sekitar yang memang ramai .
Sumber: kompas.com
______________________________________________________
Jangan lupe tekan iklan2 yg ada dalam blog ini..
Cukup lah hanya sekali..Terima kasih..
Please Click the advertisment.Once is enough.Thank You
p/s: please leave our comments also
tolong komen sekali ye post ini
______________________________________________________

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

 
Buddy-On9 © 2015 - Designed by Templateism.com