░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░ ░░░░█▀█░█░░░█▀▀░█▀█░█▀▀░█▀▀░░░░█░░░█░█░▄▀░█▀▀░░░░▀█▀░█░█░█░▄▀▀░░░░░ ░░░░█▀▀░█░░░█▀░░█▀█░▀▀█░█▀░░░░░█░░░█░█▀░░░█▀░░░░░░█░░█▀█░█░░▀▄░░░░░ ░░░░█░░░█▄▄░█▄▄░█░█░▄▄█░█▄▄░░░░█▄▄░█░█░▀▄░█▄▄░░░░░█░░█░█░█░▄▄▀░░░░░ ░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░

11/1/13

Video Di China Memancing Ikan Guna Burung

Guilin, Di wilayah autonomi Guangxi, Kerajaan China sedar akan potensi pelancongan yang ada di daerahnya. Dua sungai besar, Lijiang dan Tao Hua, dipelihara agar dapat dinikmati pelancong yang menyusurinya.

Pelancong yang menyusuri Sungai Tao Hua di Bukit Giangming, pelancong akan dipertontonkan bagaimana nelayan China zaman dulu mencari ikan.

Nelayan di Negeri Tirai Bambu itu pada zaman dulu memanfaatkan burung Fisherman, sejenis burung kapas untuk menangkap ikan. Burung dengan warna bulu hitam ini boleh memburu ikan sambil menyelam hingga kedalaman 1 meter.

Ikan yang masuk ke mulut akan tersangkut di tekak burung, kerana di letakkan sejenis gelang pada bahagian leher burung tersebut supaya ia tidak dapat menelan ikan tersebut. Setelah ikan ditangkap burung akan kembali ke sampan si nelayan. Ketika itulah ikan dipaksa keluar dari mulut burung. 

           
______________________________________________________
Jangan lupe tekan iklan2 yg ada dalam blog ini..
Cukup lah hanya sekali..Terima kasih..
Please Click the advertisment.Once is enough.Thank You
p/s: please leave our comments also
tolong komen sekali ye post ini
______________________________________________________

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

 
Buddy-On9 © 2015 - Designed by Templateism.com