░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░ ░░░░█▀█░█░░░█▀▀░█▀█░█▀▀░█▀▀░░░░█░░░█░█░▄▀░█▀▀░░░░▀█▀░█░█░█░▄▀▀░░░░░ ░░░░█▀▀░█░░░█▀░░█▀█░▀▀█░█▀░░░░░█░░░█░█▀░░░█▀░░░░░░█░░█▀█░█░░▀▄░░░░░ ░░░░█░░░█▄▄░█▄▄░█░█░▄▄█░█▄▄░░░░█▄▄░█░█░▀▄░█▄▄░░░░░█░░█░█░█░▄▄▀░░░░░ ░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░

11/4/13

Poster model bogel di kedai buku jadi kontroversi

 Seorang lelaki asyik membaca buku seolah tidak tergoda dan tidak peduli dengan gambar di depannya

 Sebuah toko atau kedai buku, yang juga merupakan toko buku terbesar di Nanjing, China, menuai kontroversi dan kecaman pengunjungnya dan masyarakat kerana menampilkan gambar-gambar poster seorang model cantik yang sedang membaca sambil telanjang yang berukuran besar di seluruh bahagian toko.

 Toko buku ini selalu ramai pengunjung

Ini merupakan strategi marketing toko buku tersebut untuk menuai publisiti. Namun bukan citra positif yang didapat melainkan reputasi buruk kerana dikatakan dapat memberi dampak buruk bagi anak-anak yang mengunjungi toko buku.

 Apakah lelaki ini minta diambilkan buku oleh wanita “polos” ini?

 “Bagaimana mungkin anak-anak akan menjadi pintar kalau mereka melihat gambar ini?,” gerutu seorang lelaki yang bersama anak lelakinya mengunjungi toko buku ini untuk membeli buku bagi si anak yang dia katakan amat gemar membaca.

 Seorang ibu dan anaknya sedang melihat katalog buku di depan gambar model tersebut

Konsep dekorasi toko semacam ini menurut Manager Toko bertujuan agar para pembaca merasa senang menjelajahi seluruh koleksi yang dijual serta untuk merangsang para pembaca agar berfikiran terbuka (open minded).

 Gambar ini seolah “menantang” siapapun untuk bergabung dan membaca

Toko buku yang merupakan cabang jaringan toko buku popular asal Singapura ini diminta untuk menyingkirkan materi promosi yang mengganggu yang mereka pasang sejak 27 Oktober 2013 tersebut. Namun hingga kini mereka juga belum melakukannya.

Bahkan toilet pun tidak luput dari gambar seperti ini

Sungguh sebuah alasan yang konyol dan tidak masuk akal.
 
(China Times, Asia One)
______________________________________________________
Jangan lupe tekan iklan2 yg ada dalam blog ini..
Cukup lah hanya sekali..Terima kasih..
Please Click the advertisment.Once is enough.Thank You
p/s: please leave our comments also
tolong komen sekali ye post ini
______________________________________________________

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

 
Buddy-On9 © 2015 - Designed by Templateism.com