░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░ ░░░░█▀█░█░░░█▀▀░█▀█░█▀▀░█▀▀░░░░█░░░█░█░▄▀░█▀▀░░░░▀█▀░█░█░█░▄▀▀░░░░░ ░░░░█▀▀░█░░░█▀░░█▀█░▀▀█░█▀░░░░░█░░░█░█▀░░░█▀░░░░░░█░░█▀█░█░░▀▄░░░░░ ░░░░█░░░█▄▄░█▄▄░█░█░▄▄█░█▄▄░░░░█▄▄░█░█░▀▄░█▄▄░░░░░█░░█░█░█░▄▄▀░░░░░ ░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░

11/5/13

Itik Gergasi Akhirnya Kempis Dan Meletup


Itik Gergasi Akhirnya Kempis Dan Meletup

 

ITIK getah gergasi berwarna kuning yang terkenal di seluruh dunia menjadi mangsa gempa bumi di Taiwan apabila kempis ketika gempa bumi melanda negara itu, Khamis lepas.
Patung itu kemudian meletup apabila petugas pameran  cuba mengembangkannya semula, menurut sumber rasmi kelmarin.
Patung itik setinggi 18 meter itu dipamerkan di utara daerah Taoyuan kempis apabila pam udaranya berhenti beroperasi ketika bekalan elektrik terputus ekoran gegaran gempa sekuat 6.3 magnitud pada skala Richter.
Gempa bummi itu menggegarkan banyak bangunan di bandar Taipei dan juga sebahagian besar Taiwan terlibat dalam bencana alam itu.
Bagaimanapun, penganjur pameran terpaksa memberhentikan pameran itik berkenaan yang diilhamkan oleh artis pelukis Florentijn Hofman ekoran angin kuat telah menyebabkan bahagian belakang itik itu meletup.
Menurut sumber rasmi, kerosakan pada itik gergasi itu sukar untuk diperbaiki dan mereka merancang untuk mendapatkan seekor lagi itik getah yang direka Hofman yang berukuran lebih kecil.

Pameran itik getah itu di Taiwan itu menarik kira-kira empat juta pelawat selepas ia berada di sana kira-kira sebulan.
Sejak 2007, itik yang dihasilkan oleh Hofman telah pun mengembara ke 13 buah bandar di sembilan negara termasuk Brazil dan Australia.
______________________________________________________
Jangan lupe tekan iklan2 yg ada dalam blog ini..
Cukup lah hanya sekali..Terima kasih..
Please Click the advertisment.Once is enough.Thank You
p/s: please leave our comments also
tolong komen sekali ye post ini
______________________________________________________

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

 
Buddy-On9 © 2015 - Designed by Templateism.com