░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░ ░░░░█▀█░█░░░█▀▀░█▀█░█▀▀░█▀▀░░░░█░░░█░█░▄▀░█▀▀░░░░▀█▀░█░█░█░▄▀▀░░░░░ ░░░░█▀▀░█░░░█▀░░█▀█░▀▀█░█▀░░░░░█░░░█░█▀░░░█▀░░░░░░█░░█▀█░█░░▀▄░░░░░ ░░░░█░░░█▄▄░█▄▄░█░█░▄▄█░█▄▄░░░░█▄▄░█░█░▀▄░█▄▄░░░░░█░░█░█░█░▄▄▀░░░░░ ░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░

11/5/13

Cubaan Rogol Di Kompleks Beli Belah Pavilion

jenayah, rogol, pavilion, kompleks beli belah, kuala lumpur, berita

Cubaan Rogol Di Kompleks Beli Belah Pavilion  | Sejak Khamis lalu, berita tentang satu kes cubaan merogol di Komplek Beli Belah Pavilion, Kuala Lumpur agak hangat diperkatakan.

Ia dipercayai bermula dengan satu status yang dimuatnaik seseorang di Facebook mendakwa rakannya menjadi saksi kejadian tersebut di pusat beli belah Pavilion, Kuala Lumpur pada jam 8 malam, Rabu lalu.
Ia dikatakan berlaku di parkir kereta tingkat B2, di mana seorang wanita cuba dirogol. Ketika diselamatkan wajahnya berdarah, dipercayai ditumbuk di muka oleh penyerang.

Sebelum itu jeritan mangsa berjaya menarik perhatian orang ramai dan anggota keselamatan yang tiba untuk membantu dan memberkas suspek yang melakukannya.

Bagaimanapun sejak status berkenaan insiden ini tersebar, ia agak sukar dipercayai sesetengah orang memandangkan terdapat banyak kes palsu sengaja diada-adakan sejak kebelakangan ini.
Adalah bijak untuk tidak mempercayai setiap berita yang disebarkan daripada sumber tak sahih, namun kejadian cubaan rogol ini ternyata benar apabila disahkan pihak pengurusan Pavilion KL menerusi  laman Facebook mereka sendiri.

Dalam status tersebut, wakil Pavilion menyatakan mangsa telah berjaya diselamatkan walaupun mengalami sedikit kecederaan manakala penyerangnya diberkas.
Kes kini sedang berada dalam siasatan polis.

Selain itu, Pavilion menegaskan keselamatan pelanggan sentiasa menjadi keutamaan mereka.
Antara usaha bagi memastikan hal tersebut termasuklah pengawasan kamera litar tertutup 24 jam sehari, penyediaan butang panik di setiap level parkir, mempunyai 160 pengawal keselamatan beruniform dan polis bantuan.


Pasukan keselamatan pusat beli belah tersebut juga dijamin sentiasa bersedia untuk menemani pelanggan ke kereta mereka apabila diperlukan – Mynewshub.my
______________________________________________________
Jangan lupe tekan iklan2 yg ada dalam blog ini..
Cukup lah hanya sekali..Terima kasih..
Please Click the advertisment.Once is enough.Thank You
p/s: please leave our comments also
tolong komen sekali ye post ini
______________________________________________________

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

 
Buddy-On9 © 2015 - Designed by Templateism.com