░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░ ░░░░█▀█░█░░░█▀▀░█▀█░█▀▀░█▀▀░░░░█░░░█░█░▄▀░█▀▀░░░░▀█▀░█░█░█░▄▀▀░░░░░ ░░░░█▀▀░█░░░█▀░░█▀█░▀▀█░█▀░░░░░█░░░█░█▀░░░█▀░░░░░░█░░█▀█░█░░▀▄░░░░░ ░░░░█░░░█▄▄░█▄▄░█░█░▄▄█░█▄▄░░░░█▄▄░█░█░▀▄░█▄▄░░░░░█░░█░█░█░▄▄▀░░░░░ ░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░

11/4/13

Cara Extrem Gunting Rambut Guna Logam Panas Di China

Menggunting rambut menggunakan gunting rambut adalah biasa. Tapi menggunakan besi panas, itu baru unik. Seperti yang dilakukan oleh tukang gunting rambut Cina, Wang Weibu . 

Wang adalah salah dari tukang gunting rambut yang masih menggunakan kaedah tradisional seni kuno Dahuojia . Ia menggunakan sepasang pengapit logam panas untuk membakar rambut daripada memotongnya .

Jika rambut terlalu panjang , besi panas yang digunakan berbentuk seperti gunting . Wang mendakwa hasil potongannya boleh bertahan sehingga 3 bulan .

" Pelangganku setuju denganku bahawa potongan rambut dengan caraku dapat menjaga bentuk yang sama selama 3 bulan. Benar -benar berjaya ," sambung Wang.

Kaedah tradisional memotong rambut ini sebenarnya telah tersebar luas di China , hingga tersebar di dunia fashion pada tahun 1980 -an.

"Ini bukan hanya kaedah pemotongan rambut yang ditawarkan para pendandan rambut, tidak terlalu banyak lagi pelanggan yang tertarik dengan kaedah itu . Ketika ini kebanyakan orang tua yang datang ke kedaiku . Suatu hari nanti mereka tidak akan berada di sini lagi ," ujar Wang yang telah berusia 73 tahun .

Ketika ini , perniagaannya berjalan baik di kedainya di Jinshi di Kabupaten di Provinsi Sichuan , China Barat Daya.

" Bisnesku cukup baik, " tambah Wang.

cara Memotong

Ketika beraksi , Wang biasanya memanaskan logam pengapit dalam bara api dari kayu. Setelah itu, ia merendamnya dengan sedikit air sebelum digunakan pada rambut untuk pertama kali .

Gaya potongan pertama, rambut pelanggan mereka akan dicuci sebelum memasuki sesi pembentukan model rambut yang dikehendaki .

kelemahan

Wang mengatakan satu -satunya kelemahan kaedah potong rambut tradisional itu adalah bau terbakar. Mereka umumnya tak suka bau tersebut , meski sebahagian besar pelanggannya tidak kisah.





______________________________________________________
Jangan lupe tekan iklan2 yg ada dalam blog ini..
Cukup lah hanya sekali..Terima kasih..
Please Click the advertisment.Once is enough.Thank You
p/s: please leave our comments also
tolong komen sekali ye post ini
______________________________________________________

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

 
Buddy-On9 © 2015 - Designed by Templateism.com